Pages

Wednesday, April 4, 2012

PILIHAN YANG TEPAT

salam.. dah lama rasanya tak mencoretkan sesuatu di sini. kesibukan bekerja kadang2 membataskan masa untuk berkarya. tapi yang pasti penulisan ini mesti diteruskan bagi memastikan minda tidak tumpul untuk menjana idea..hehe..

tahun ini rasanya tahun yang penuh dengan cabarn untuk aku, tahun pertama bergelar wanita berkerjaya. tahun2 sebelum ini ak masih berseronok bergelar pelajar, menikmati keseronokan bersama teman2 tanpa memikirkan apa yang bakal aku hadapi masa akan datang. tapi hari ini bangun je dari tidur ak harus memikirkan risiko dan strategy untuk melangkah ke pejabat. setiap hari harus menanggung risiko atas setiap keputusan dan tugasan yg kita lakukan. waktu inilah pilihan yg tepat tidak semestinya datang dari perkara yg kita suka. mungkin apa yg tepat bagi kita tidak tepat untuk org lain. apa yg terbaik perbincangan dan musyawarah.

semasa ak bergelar pelajar ak impikan kerjaya yg penuh cabaran, bekerja dan bertemu dgn ramai org, melakukan sesuatu yg berbeza setiap hari. alangkah indahnya..sebab impian ak itu dtg dari perkara yg ak minati. tapi hr ni ak bekerja dalam bidang yg jauh tersasar dari bidang yg ak impikan, melakukan tugas yg ak tidak impikan, cabaran2 yg jauh berbeza dari yg ak harapkan. ak x pasti sampai bila ak boleh bertahan.

tidak di nafikan ak cemburu dengan teman yg mendapat karier impian. tapi ak melakukan tugas yg ak tidak berminat. cuba untuk menerima tapi masih sukar untuk menghadapinya. tapi ak yakin ALLAH ada aturannya untuk setipa hambanya. ak cuba untuk terus bersabar dan berusaha, semoga apa yg ak lakukan ini berguna dan membantu ak menjadi org yg berjaya du dunia dan akhirat.

1 comments:

Nurul Atika said...

la ye ke kak...kite xthu pon slme nii akk xmint ap yg akk jd skrg (xmsuk dlm jiwa)...klu akk rse xbape sesuai...sambil2 tu..akk cri la..keje yg akk minat..nnt klu btul dh dpt...blh la..akak wat kptsn nak kuar dri kerjaya akk skrg ni n pergi ke kerjaya yang akk impikan n minat tu...:)

Post a Comment