Pages

Tuesday, April 26, 2011

meriahnya.. pesta buku 2011




petang 23 april hari sabtu yg lepas aku mencemar duli pergi ke pesta buku 2011 di PWTC. dah lame aku menunggu saat2 ini. mungkin bagi sesiapa yg kurg berminat dengan bahan bacaan pesta buku buknlah satu agenda yg di nannti, tapi bagi aku pesta buku nilah yang paling aku tunggu.
tahun lepas aku x dpt nak pergi so this year aku pegi awal2 ye la tkut buku yg aku nk cari dh xde stok, dh lame aku nak dapatkn buku cinta sufi tulisan ramlee awang murshid penulis feveret aku. tapi ptg tue novel die dh abis, kalau aku nak jugak aku kena tunggu novel tue smapai dari shah alam. smntara aku tunggu smapt gak la aku belek buku2 lain. aku tertarik dengan buku HM tuah iskandar, best buku tue, penuh dengan nasihat dan cara penyampaian die pun tak membosankan. aku memang suka dengan buku tulisan die tapi dah lama aku x beli buku die,kesibukan bekerja menyebabkan aku terpksa lupekan sekejap kegemaranku menyerbu kedai2 buku kt KL ni. so bila de pesta buku ni aku balas dendamla..hehehe..
dan ptg tu aku bertuah sebab aku dapat signature dri HM tuah iskandar, dpt jumpe face to face sonok ooo truja aku,,,hehe,,dekat 2 jam aku kt booth karangkraf tp bile aku tnye staff karangkraf die kte buku cinta sufi tue lmbt smpai..sabar je la..hukhuk..jadi aku pun rembat je la buku yg len tp still buku ramlee awang murshid.
aku ni x minat nak baca novel2 cinta, aku lebih suka baca novel thirrler..best, aku pun x taw nape aku x suka novel cinta ni, maybe sebab citer die sme je,,klise,,hhehe,,msti heppy ending punye.
di sebabkan aku masih x dapt buku cinta sufi tue, hari ahad tue pg2 lagi aku dh terjah pesta buku, aku x kire pe yang aku tahu hari ini aku mesti dptkn buku tue gak,
aku pegi nek tren jek, park kete kt sentul timur n nek tren dr situ lg senang coz ak ni mls nk redah jem kt KL ni. smpai je kat PWTC tue peh..ramai gler org smlm x mcm ni pun, ni dh cm org nk tawaf kt kaabah, sgggtttt ramai org..penat aku menyelit2 di tengah2 org, tapi sedey bila sampai kat rak novel tue aku tgk novel cinta sufi tu dh xde, mmg sedey... tp aku jmpe novel baru die, aku ambik terus aku x nk kempunan..hehe..masa aku nk g ke kaunter ttbe aku ternampak satu novel cinta sufi kat rak lain, akhirnya aku dapat gak novel tue, x sia2 aku redah prg sana sini,,hehe..berjaya aku. baru la aku rase puas bile aku dpat pe yg aku nak. rambang mata aku kat pesta bulu tue..aku rasa sume buku aku nak beli.memang best..tapi aku dh budget, so kena tahan dulu ..hehehe.t klu de duit lebih ake terjahla mane2 kedai buku..hehehe.
hr tue dapat la aku membeli 4 buku, 3 novel dan satu buku ilmiah hehhe..tp aku x sempat nak baca lagi buku2 tue..busy kje huhu..t la weekend ni aku gunakn tuk mmbaca hehe.
dari pesta buku yg aku pegi tue, pe yang aku nmpk masih ramai rkyt malaysia yg suke mmbaca..bagi aku mmbaca ni hobi yang paling menyeronokkan sebab dengan mmbaca kite boleh tahu byk bnde, terutamanya mmbaca buku ilmiah, so kepada readers kat malaysia walaupun anda suka baca novel, jgn lpe dengan bacaan ilmiah sebab kata pepatah ada menyebut banyak membaca luas pengalaman..membaca sebuah buku ibarat meneroka satu dunia..

0 comments:

Post a Comment