Pages

Wednesday, October 26, 2011

UJIAN PERTAMA

begitu lama rasanya aku tidak mencoret sesuatu di blog ni. kekangan kesibukan kerja membataskan aku untuk mencurahkan idea di sini. tapi hari aku cuba mencuri sedikit masa yg ada utk mencoretkan sesuatu. bos aku cuti hari ni so boleh la aku bertenet kejap kt sini.hehehe.

actually x taw nk tulis pe hri ni, maybe ak boleh berkongsi tentang pengalaman bekerja ak.ak rse x perlu kot ak mentionkn di mana ak bekerja cukup sekadar aku katakan ak bekerja di sebuah syarikat yang terkenal di malaysia ni. sebut sahaj nama company pasti org akn tau. kalau x taw gak ntah la mybe die bkn malaysian kot. hehehe.

pertama kali ak dpt panggilan yg ak dpt bekerja di sini ak sgt seronok, ye la setelah 2 buln ak mengganggur akhirnya ak dpt kerja, walaupun position yg ditawrkn tidak seperti apa yg ak ambil di universiti dulu. tapi bila memikirkan ini mugkin peluang yang bagus ak x lepaskn. aku ambik peluang ni n berjanji dgn dri utk jadikan peluang ni sebagai paltform utk ak menimba seberapa byk pengalaman.

tak di nafikan mmg byk pengalaman yg ak dpt terutamanya bila bekerja dgn bangsa lain.di sini ak bukan sahaja bekerja dgn cina dan india tapi bekerja dgn bngsa asing yg dtg dri seleuruh pelosok dunia. kalau org lain hanya 1 malaysia ak disini bukan lagi 1 malaysia tapi 1world. hehehe. mula2 berhadapan dgn situasi ni ak agk stress. tiap kali bangun pagi ak akn pening kepala memikirkan apa yg ak akn hadapi hari itu.
tapi bile2 dh lme2 ak mula sesuaikn diri dgn keadaan ini. aku cube berfikiran positif dan hadapi dgn tenang. ak cuba atasi keadaan ini dgn sebaiknya.

walaupun kadg2 ak msih terasa stress tapi ak semakin berjaya atasi setiap mslh dgn baik dan ak berharap keadaan akn jdi lebih baik utk hari2 yg akan dtg.aku anggap ini sebagai ujian yg ALLAH beri padaku utk ak jdi insan yg lebih baik dan sabar. INSYALLAH.

aku yakin ALLAH tidak akan biarkan hambanya berada dlm kesusahan.kerana setiap ujian yg diberi itu semuanya mengikut kadar kemampuan kite.dan aku punya satu pendirian sesibuk mana pun kite bekerja itu semua hanya urusan dunia.jgn kita menjadi hamba kerja kerana kita ini hanya hamba pada ALLAH. sempurnakan urusan kita dgn ALLAH pasti DIA akan sempurnakan urusan kita di dunia ini.

0 comments:

Post a Comment